/македонски подолу/
Teodora Ezhovska’s artistic practice explores the relationship between body, space, and time, developing movement as a fluid and responsive dialogue with the environment. Adopting improvisation as instant composition, she investigates how restriction, repetition, and spatial limitation can generate new movement vocabularies. Her approach is rooted in sensory awareness, engaging the body as an open system – constantly transforming in response to internal and external stimuli.
Lately, she has been researching dynamics and movement structures, drawing inspiration from organic systems such as bird flocks and natural formations. By observing these patterns, she examines how bodies can organize themselves in space through proximity, rhythm, and shared intention, creating spontaneous yet structured movement constellations. This exploration seeks to dissolve hierarchical compositions, embracing horizontality in movement, collaboration and presence.
Her work is an ongoing inquiry into how movement can act as a form of communication beyond verbal language – how the body, through awareness and relational motion, can generate meaning, tension, and transformation within performative spaces.
Biography: Teodora Ezhovska began dancing at age seven, developing early interests in hip-hop, dance theater, and show dance. She later deepened her practice at the Faculty of Music Arts in Skopje, graduating in Ballet Pedagogy – Contemporary Dance. With a diverse background as a performer, Teodora has participated in numerous projects, including collaborations with Ursula Eagly, Iskra Shukarova, Elena Andonova Petrovikj, Ivana Balabanova, and Tobias M. Draeger, among others.
As a choreographer, she explores space, time, proxemics, and collective work, creating pieces such as Spiral, Unity, Thorn, Synergy, and I Can’t Breathe, I Can’t Speak. Her work The Circle Is Not Round, under the mentorship of Vicky Angelidou, won third prize at the Choreographic Miniatures Festival in Belgrade. Currently, she is developing The One Who Knows, first presented as a work-in-progress at the Karlovac Dance Festival, as part of (Non)Aligned Movements project by Nomad Dance Academy.
Уметничката практика на Теодора Ежовска ја истражува врската помеѓу телото, просторот и времето, обликувајќи го движењето како променлив и отворен дијалог со околината. Користејќи ја импровизацијата како моментална композиција, таа испитува како ограничувањата, повторувањата и просторните рамки можат да создадат нови вокабулари на движење. Нејзиниот пристап се заснова на сензорна свест, третирајќи го телото како отворен систем што постојано се менува во одговор на внатрешните и надворешните дразби.
Во последно време, таа истражува динамики и структури на движење, црпејќи инспирација од органски системи како што се јата птици и природни формации. Набљудувајќи ги тие мотиви, таа испитува како телата можат самостојно да се организираат во просторот преку близина, ритам и заедничка намера, создавајќи спонтани, но структурирани констелации на движење. Таквото истражување има за цел да ги раскине хиерархиските композиции, прифаќајќи ја хоризонталноста во движењето, соработката и присуството.
Нејзината работа претставува постојано истражување за начинот на кој движењето може да дејствува како форма на комуникација вон вербалниот јазик – како телото, преку свесност и релационо движење, може да генерира значење, тензија и трансформација во рамките на перформативните простори.
Биографија: Теодора Ежовска ја започнува својата танцова кариера на седумгодишна возраст, развивајќи ран интерес за хип-хоп, танц театар и шоу-танц. Подоцна ја продлабочува својата практика на Факултетот за музичка уметност во Скопје, каде дипломира на катедрата за Балетска педагогија – современ танц. Со разновидно искуство како изведувачка, Теодора има учествувано во бројни проекти, вклучувајќи соработки со Урсула Игли, Искра Шукарова, Елена Андонова Петровиќ, Ивана Балабанова и Тобијас М. Драгер, меѓу другите.
Како кореографка, таа истражува простор, време, проксемика и колективна работа, создавајќи дела како што се „Спирала“, „Обединување“, „Торн“, „Синергија“ и „Не можам да дишам, не можам да зборувам“. Нејзиното дело „Кругот не е тркалезен“, под менторство на Вики Ангелику, освојува трета награда на Фестивалот за кореографски минијатури во Белград. Во моментов таа работи на проектот „Онаа која знае“, чија почетна фаза беше претставена на Карловац танц фестивал, во рамките на програмата (Non)Aligned Movements на Nomad Dance Academy.