Dejan Bitrovski / Дејан Битровски

First edition of the Macedonian Choreographic Platform (MCP) / Прва едиција на Македонската кореографска платформа (МКП)

/македонски подолу/

 

Dejan Bitrovski’s choreographic practice blends contemporary dance with urban movement vocabularies, related to his background in hip-hop, a socially related and collective movement. His works are entangled with social themes, research on different subjectivities, identities and collective experiences, explored through a highly physical and expressive movement language. He frequently integrates multimedia elements, such as film and original music, to expand the narrative and emotional depth of his performances.

Bitrovski’s choreography often includes satirical and symbolic elements, using the stage as a space for critical reflection on diverse contextual issues – from the effects of the pandemic to the mental architecture of modern society. His practice balances abstract composition with precise choreographic structures, creating choreographic works rooted in visuality, sensorial communication and social themes. 

Biography: Dejan Bitrovski is a contemporary artist, dancer, and choreographer rooted in hip-hop and urban dance styles. He graduated from the Skopje Dance Academy under the mentorship of PhD Risima Risimkin, and holds a Master’s degree in Contemporary Dance Education from the “Goce Delchev” University in Shtip. He has been a member of the Skopje Dance Theater since 2014, contributing as both a dancer and a choreographer.

Bitrovski’s choreographic debut, Me and Us, premiered in 2017, followed by works such as Lucid Yoss, Contour, GodSpeed, and Devil’s Hole – many of which reflect on societal conditions during the COVID-19 pandemic. He often integrates multimedia elements and collaborates with artists including cinematographer Vladislav Gavrilovski and composers Toni Kitanovski and Viktor Filipovski.

Recent productions like Blocks and Abandoned Future, presented at Dance Fest Skopje 2023/24, explore themes of social fragmentation and abstract structure. Bitrovski has performed and presented work internationally, collaborating with choreographers from across Europe and Asia. In 2022, he co-founded the contemporary art collective Dance Bunker, developing new platforms for dance and performance.


Кореографската практика на Дејан Битровски го спојува современиот танц со вокабуларите на урбаното движење, што произлегува од неговото искуство со хип-хоп како движење што е вкоренето во општеството и колективот. Неговите дела се испреплетени со општествени теми, истражувања за различни субјективитети, идентитети и колективни искуства, проучени преку изразито физички и експресивен јазик на движење. Често вградува мултимедијални елементи, како филм и оригинална музика, со цел да ја прошири наративната и емоционалната длабочина на своите перформанси.

Кореографијата на Битровски често вклучува сатирични и симболични елементи, користејќи ја сцената како простор за критичка рефлексија на различни контекстуални прашања – од ефектите на пандемијата до менталната архитектура на модерното општество. Неговата практика балансира помеѓу апстрактна композиција и прецизна кореографска структура, создавајќи дела втемелени во визуелност, сетилна комуникација и социјалните теми.

Биографија: Дејан Битровски е современ уметник, танчер и кореограф, чија практика се темели на хип-хоп и урбани танцови стилови. Дипломирал на Скопската танцова академија под менторство на проф. д-р Рисима Рисимкин, а магистрирал по Образование за современ танц на Универзитетот „Гоце Делчев“ во Штип. Од 2014 година е член на Скопје танцовиот театар, соработувајќи и како танчер и како кореограф.

Кореографското деби на Битровски, „Јас и ние“, имаше своја премиера во 2017 година, по што следеа дела како „Луцидниот Јос“, „Contour“, „GodSpeed“ и „Ѓаволска дупка“ – од кои повеќето се занимаваат со општествените состојби за време на пандемијата на КОВИД-19. Често внесува мултимедијални елементи и соработува со уметници, вклучувајќи го кинематографот Владислав Гавриловски и композиторите Тони Китановски и Виктор Филиповски.

Неговите понови продукции, како „Блокови“ и „Напуштена иднина“, претставени на Танц Фест Скопје 2023/24, истражуваат теми на социјална фрагментација и апстрактни структури. Битровски има настапувано и претставувано дела на меѓународно ниво, соработувајќи со кореографи од различни делови на Европа и Азија. Во 2022 година тој е ко-основач на колективот за современа уметност „Dance Bunker“, со кој развива нови платформи за танц и перформанс.